پیام های قرآنی
شهیدداودآجورلو
شهیدداودآجورلو-عشق

السلام عليك يا بقيه الله

 

 



آنچه را از کتاب (آسمانى) به تو وحى شده تلاوت کن، و نماز را برپا دار، که نماز (انسان را) از زشتيها و گناه بازمى‏دارد، و ياد خدا بزرگتر است؛ و خداوند مى‏داند شما چه کارهايى انجام مى‏دهيد!

(سوره عنكبوت آيه 45)

(پرهيزکاران) کسانى هستند که به غيب(آنچه از حس پوشيده و پنهان است‏) ايمان مى‏آورند؛ و نماز را برپا مى‏دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبى که به آنان روزى داده‏ايم، انفاق مى‏کنند.

از صبر و نماز يارى جوئيد؛ (و با استقامت و مهار هوسهاى درونى و توجه به پروردگار ، نيرو بگيريد؛) و اين کار، جز براى خاشعان، گران است.

(سوره بقره آيه 45)

منافقان مى‏خواهند خدا را فريب دهند؛ در حالى که او آنها را فريب مى‏دهد؛ و هنگامى که به نماز برمى‏خيزند، با کسالت برمى‏خيزند؛ و در برابر مردم ريا مى‏کنند؛ و خدا را جز اندکى ياد نمى‏نمايند!

(سوره نساء آيه 142)

پيامبر اكرم صلى الله عليه و اله مىفرمايد:

«يا معشر الشباب ان استطاع منكم الباءة فليتزوجفانه اغض للبصر و احصن للفرج و من لم يستطع فعليه بالصوم،

اى گروه جوانان!كسى كه از شماتوانايى بر ازدواجداشته باشد،ازدواج كند،زيرا ازدواج سبب مى شود كه از نواميس مردم چشم فرو بندد ودامان خويش را از آلودگى به بى عفتى حفظ كند و كسى كه توانايى بر ازدواج ندارد،روزه بگيرد

تفسير مراغى،ج 22ص 10.

 (سوره بقره آيه 3)

وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ

و (زنان ) دوست گيران پنهاني نباشند.

(سوره نساء آيه 25)

وَلاَ مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ

و (مردان) زنان را نبايد در پنهاني دوست خود بگيرند.

(سوره مائده آيه 5)

قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ

به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند. و عفاف خود را حفظ کنند.

(سوره نور آيه 30)

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ

اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها ( روسرى‏هاى بلند) خود را بر خويش فروافکنند.

(سوره احزاب آيه 59)

وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ

و زينت خود را ،جز آن مقدار که نمايان است، آشکار ننمايند و اطراف روسرى‏هاى خود را بر سينه خود افکنند(تا گردن و سينه با آن پوشانده شود)

(سوره نور آيه 31 )

فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا

پس به گونه‏اى هوس‏انگيز سخن نگوييد که بيماردلان در شما طمع کنند، و سخن شايسته بگوييد!

( سوره احزاب آيه 32)

شيطان، شما را (به هنگام انفاق) وعده فقر و تهيدستى مى‏دهد؛ و به فحشا (و زشتيها) امر مى‏کند؛ ولى خداوند وعده «آمرزش» و «فزونى» به شما مى‏دهد؛ و خداوند، قدرتش وسيع، و (به هر چيز) داناست.

(سوره بقره آيه 268)

آن زن قصد او کرد؛ و او نيز ،اگر برهان پروردگار را نمى‏ديد، قصد وى مى‏نمود! اينچنين کرديم تا بدى و فحشا را از او دور سازيم؛ چرا که او از بندگان مخلص ما بود!

(سوره يوسف آيه 24)

اى کسانى که ايمان آورده‏ايد! از گامهاى شيطان پيروى نکنيد! هر کس پيرو شيطان شود (گمراهش مى‏سازد، زيرا) او به فحشا و منکر فرمان مى‏دهد! و اگر فضل و رحمت الهى بر شما نبود، هرگز احدى از شما پاک نمى‏شد؛ ولى خداوند هر که را بخواهد تزکيه مى‏کند، و خدا شنوا و داناست!

(سوره النور آيه 21)

خطاب به مردان مي فرمايد: شما با زنان پاکدامن مسلمان ازدواج کنيد و خود نيز پاکدامن باشيد نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهاني دوست خود بگيريد «... ولا متخذي اخدان ...»

آيه 5 سوره مائده

 


شهیدداودآجورلو اللهم عجل لولیک الفرچ بحق زینب سلام الله علیه

درباره وبلاگ

شهدا دعا داشتند،ادعا نداشتند نیایش داشتند،نمایش نداشتند حیا داشتند،ریا نداشتند رسم داشتند،اسم نداشتندو... کجائید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت کربلایی، کجائید ای سبکبالان عاشق، پرنده تر زمرغان هوایی.
آخرین مطالب
نويسندگان